Opcije za osobe sa invaliditetom

Skip to main content

Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u Ministarstvu nauke, tehnološkog razvoja i inovacija

Na osnovu čl. 54. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS”, br. 79/2005, 81/2005-ispravka, 83/2005-ispravka, 64/2007, 67/2007-ispravka, 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020 i 142/2022), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS”, br. 2/2019 i 67/2021) i Zaključka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 broj: 112-1461/2023 od 28. februara 2023. godine, Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija oglašava

 

JAVNI KONKURS
ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA
U MINISTARSTVU NAUKE, TEHNOLOŠKOG RAZVOJA I INOVACIJA

 

I Organ u kome se radna mesta popunjavaju:

Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija - Beograd, Nemanjina 22-26.

II Radna mesta koja se popunjavaju:

  1. Radno mesto za pravne i stručne poslove u vezi sa sticanjem naučnih zvanja istraživača - sekretar Komisije za sticanje naučnih zvanja, u zvanju savetnik, u Sektoru za nauku, Grupa za obezbeđivanje kvaliteta naučnoistraživačkog rada i razvoj naučnoistraživačke delatnosti - 1 izvršilac.


Opis poslova: Priprema izveštaje i analize u vezi sa akreditacijom naučnoistraživačkih organizacija kao i druge elemente koji su osnov za pripremu strateških dokumenata razvoja nauke; priprema materijale za sednice Komisije za sticanje naučnih zvanja; priprema odluke o sticanju naučnih zvanja istraživača i reizbor istraživača, kao i odluke o odbijanju zahteva za sticanje naučnih zvanja; priprema mišljenja istraživačima i naučnoistraživačkim organizacijama u vezi sa postupkom sticanja naučnih zvanja i reizborom istraživača i vodi i ažurira evidenciju akata o sticanju naučnih zvanja istraživača; priprema pravilnik o sticanju naučnih zvanja i učestvuje u postupku vezanim za kontrolu usklađenosti akata NIO sa zakonom kojim se uređuje naučnoistraživačka delatnost u delu koji se odnosi na uslove i postupak sticanja naučnih i istraživačkih zvanja; priprema mišljenja u vezi sa sastavom, obrazovanjem i načinom izbora članova naučnih veća u institutima; priprema akta o finansiranju naknade za rad članova Komisije za sticanje naučnih zvanja; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Visoko obrazovanje iz polja društveno-humanističkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje 3 godine radnog iskustva u struci, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

  1. Radno mesto za poslove upravljanja tokom dokumentacije, u zvanju referent, u Sektoru za nauku, Grupa za obezbeđivanje kvaliteta naučnoistraživačkog rada i razvoj naučnoistraživačke delatnosti - 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja administrativne poslove za potrebe Grupe i obezbeđuje administrativno-tehničku i informatičku podršku za potrebe Nacionalnog saveta za naučni i tehnološki razvoj; vrši prijem, distribuciju, obradu i arhivira dokumenta, zahteve i predmete iz oblasti nauke kao i tela za obezbeđivanje kvaliteta naučnoistraživačkog rada; vodi internu evidenciju, čuva i arhivira predmete i zahteve iz delokruga Grupe; priprema odgovore na primljene zahteve i informacije, prati tok primljenih predmeta i dokumenata iz delokruga Grupe; sarađuje sa ostalim sektorima iz oblasti nauke, tehnološkog razvoja i inovacija u vezi predmeta u radu; stara se i vodi evidenciju o predmetima koji se upućuju predsedniku Nacionalnog saveta, Komisije za sticanje naučnih zvanja i Odbora za akreditaciju; prima i arhivira poverljivu poštu, obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Obrazovanje stečeno u srednjoj školi i radno iskustvo u struci od najmanje dve godine, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

  1. Radno mesto za analitičke poslove, u zvanju savetnik, u Sektoru za inovacije, transfer tehnologije i tehnološki razvoj, Grupa za podršku u radu Fonda za mlade talente - 1 izvršilac.

Opis poslova: Prikuplja i analizira podatke o kriterijumima za pružanje podrške i o uslovima dobijanja stipendija u zemlji i inostranstvu; analizira i obrađuje prikupljene podatke o procedurama i vrši uporednu analizu različitih procedura ustanovljenih za selekciju kandidata; vrši redovnu komunikaciju sa visokoškolskim ustanovama u zemlji i inostranstvu; priprema informacije o korisnicima stipendije Fonda; priprema analizu konkursnih rezultata i podataka iz baze korisnika stipendije; učestvuje u razmatranju prijava i konkursne dokumentacije, vrši unos podataka u bazu kandidata po konkursima i u bazu korisnika stipendija; priprema izveštaje o radu Fonda; učestvuje u pripremi i realizaciji protokolarnih aktivnosti; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Stečeno visoko obrazovanje iz naučne, odnosno stručne oblasti u okviru obrazovno-naučnog polja društveno-humanističkih nauka, tehničko-tehnoloških nauka ili prirodno-matematičkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, radno iskustvo u struci od najmanje 3 godine, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

  1. Radno mesto za finansijsko-materijalne poslove, u zvanju referent, u Sektoru za inovacije, transfer tehnologije i tehnološki razvoj, Grupa za podršku u radu Fonda za mlade talente - 1 izvršilac.

Opis poslova: Izrađuje analize o finansijskom funkcionisanju Fonda; priprema dokumentaciju neophodnu za realizaciju isplata korisnicima Fonda, Stručne komisije i Grupe i prati blagovremenost u realizaciji svih isplata; vrši unose podataka u bazu finansijskog programa i podataka u RIR (trezorski sistem); vrši obračun nagrada i stipendija i izrađuje naloge za preuzimanje obaveza plaćanja; priprema nedeljne, mesečne i godišnje finansijske izveštaje po nalogu rukovodioca Grupe; učestvuje u razvrstavanju i arhiviranju dokumentacije, i učestvuje u pripremi i realizaciji protokolarnih aktivnosti; vodi podatke o povraćajima finansijskih sredstava kandidata koji nisu ispunili ugovorne obaveze; vrši komunikaciju sa stipendistima i dobitnicima nagrada u vezi sa obavezom povraćaja sredstava, isplate nagrada i stipendija, neispravnih brojeva računa u cilju ispravljanja nepravilnosti; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Obrazovanje stečeno u srednjoj školi i radno iskustvo u struci od najmanje 2 godine, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

  1. Radno mesto za administrativne poslove i analitiku, u zvanju referent, u Sektoru za inovacije, transfer tehnologije i tehnološki razvoj, Grupa za podršku u radu Fonda za mlade talente - 1 izvršilac.

Opis poslova: Obavlja sve administrativne poslove u vezi sa radom Fonda; vrši prijem dokumentacije i unos podataka u bazu podataka; učestvuje u pripremi izveštaja, informacija i analiza o stipendistima Fonda, radu i aktivnostima Fonda; učestvuje u pripremi materijala za sednica Stručne komisije i Fonda i prisustvuje sednicama; priprema informacije o broju stipendista i dodeljenim sredstvima Fonda; prikuplja podatke o institucijama, fondovima, fondacijama koje se bave stipendiranjem mladih, i podatke o kriterijumima za pružanje podrške i o uslovima dobijanja stipendija; evidentira podatke o broju stipendija koje se dodeljuju i iznosu stipendija; učestvuje u razvrstavanju i arhiviranju dokumentacije, i u korespondenciji i komunikaciji sa jedinicama lokalne samouprave i stipendistima Fond;. obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Grupe.

Uslovi: Obrazovanje stečeno u srednjoj školi i radno iskustvo u struci od najmanje 2 godine, položen državni stručni ispit, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd

III Faze izbornog postupka i učešće kandidata:

Izborni postupak se sprovodi iz više obaveznih faza i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa Konkursnom komisijom.

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi izbornog postupka.

Provera opštih funkcionalnih kompetencija za sva radna mesta:

  • „Organizacija i rad državnih organa Republike Srbije“, - proveravaće se putem testa (pismeno),
  • „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka (praktičnim radom na računaru),
  • „Poslovna komunikacija“ – proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanju znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabelarne kalkulacije), ako učesnik konkursa poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti, i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije – Digitalna pismenost, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu * Rad na računaru) dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.

Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije, ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima, www.suk.gov.rs.

Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vrši se provera posebnh funkcionalnih kompetencija, i to:

Za radno mesto pod rednim brojem 1:

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada - stručno-operativni poslovi (tehnike izrade opštih, pojedinačnih i drugih pravnih i ostalih akata) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – planska dokumenta, propisi i akta iz nadležnosti i organizacije organa (Pravilnik o postupku, načinu vrednovanja i kvantitativnom iskazivanju naučnoistraživačkih rezultata istraživača), proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o opštem upravnom postupku) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Za radno mesto pod rednim brojem 2:

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada – administrativno - tehnički poslovi (kancelarijsko poslovanje) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta (Uredba o kategorijama registraturskog materijala s rokovima čuvanja) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Za radno mesto pod rednim brojem 3:

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada – stručno-operativni poslovi (metode i tehnike opservacije, prikupljanja i evidentiranja podataka) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – planska dokumenta, propisi i akta iz nadležnosti i organizacije organa (Odluka o obrazovanju Fonda za mlade talente Republike Srbije) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o zaštiti podataka o ličnosti) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Za radno mesto pod rednim brojem 4:

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada finansijsko-materijalni poslovi (postupak izvršenja budžeta) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta (Pravilnik o sistemu izvršenja budžeta Republike Srbije) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Za radno mesto pod rednim brojem 5:

Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada – administrativno-tehnički poslovi (metode i tehnike prikupljanja podataka radi dalje obrade) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto - propisi iz delokruga radnog mesta (Odluka o obrazovanju Fonda za mlade talente Republike Srbije) proveravaće se putem simulacije (pismeno).

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih komptencija mogu se naći na sajtu Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija (www.nitra.gov.rs).

Provera ponašajnih kompetencija:

Ponašajne kompetencije za sva izvršilačka radna mesta (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet) – proveravaće se putem psihometrijskih testova i intervjua baziranim na kompetencijama.

Intervju sa Konkursnom komisijom i vrednovanje kandidata za sva izvršilačka radna mesta:

Procena motivacije za rad na radnom mestu u organu i prihvatanje vrednosti državnih organa – proveravaće se putem intervjua sa Konkursnom komisijom (usmeno).

IV Prijava na javni konkurs

Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima i Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija ili u štampanoj verziji na pisarnici Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, Nemanjina 22-26, Beograd.

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što Konkursna komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.

Podnosioci prijave se obaveštavaju o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od dana prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.

V Rok za podnošenje prijava

Rok za podnošenje prijava je 8 (osam) dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

VI Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave na javni konkurs

Prijave na javni konkurs šalju se poštom na adresu: Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, ul. Nemanjina br. 22-26, 11000 Beograd, ili predaju neposredno na pisarnici Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, ul. Nemanjina br. 22-26, Beograd, sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta”.

VII Lica koja su zadužena za davanje obaveštenja o javnom konkursu

Goran Dragić, telefon: 011/264-2090 i Maja Stojanović, telefon: 011/264-2090.

VIII Opšti uslovi za zaposlenje

Državljanstvo Republike Srbije; su da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

IX Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom

Original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (ukoliko kandidat ima položen državni stručni ispit) /kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu; original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom vremenskom periodu je stečeno radno iskustvo).

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi original ili overenu fotokopiju rešenja o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenja da je državni službenik neraspoređen.

Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.

X Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su

izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o državljanstvu, uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima, odnosno uverenje o položenom pravosudnom ispitu.

Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, br. 18/2016, 95/2018 - autentično tumačenje i 2/2023 – odluka US) propisano je, između ostalog, da je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid u podatke o činjenicama neophodnim za odlučivanje o kojima se vodi službena evidencija, da ih pribavlja i obrađuje (član 9. stav 3.); da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama (član 103. stav 3).

Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

XI Rok za podnošenje dokaza

Kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.

Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, Nemanjina 22-26, 11000 Beograd.

XII Trajanje radnog odnosa

Za sva radna mesta radni odnos se zasniva na neodređeno vreme.

XIII Datum i mesto provere kompetencija učesnika konkursa u izbornom postupku

Sa učesnicima konkursa čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti počev od 27.04.2023. godine, o čemu će učesnici konkursa biti obavešteni na kontakte (brojeve telefona ili elektronske adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

Provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija će se obaviti u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, u Palati Srbija, Novi Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2 (istočno krilo). Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijama Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, Beograd, Nemanjina 22-26.

Kandidati koji uspešno prođu jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte (brojeve telefona ili elektronske adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

Napomene:

Članom 9. Zakona o državnim službenicima, propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ, pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija.

Položen državni stručni ispit nije uslov niti prednost za zasnivanje radnog odnosa.

Kandidati koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu podležu probnom radu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci. Kandidati bez položenog državnog stručnog ispita primaju se na rad pod uslovom da taj ispit polože do okončanja probnog rada.

Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene rešenjem konkursne komisije.

Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao ministar nauke, tehnološkog razvoja i inovacija.

Ovaj konkurs objavljuje se na web stranici Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija www.nitra.gov.rs, na web stranici Službe za upravljanje kadrovima: www.suk.gov.rs, na portalu e-uprave, na oglasnoj tabli, web stranici i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.

PREUZMITE: