Accessibility Tools

Skip to main content

Javni konkurs za popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u Ministarstvu nauke, tehnološkog razvoja i inovacija: radno mesto za podršku naučnoistraživačkim i inovacionim organizacijama u oblastima tehnološkog razvoja, transfera tehnologija i inovacione delatnosti i radno mesto interni revizor

Na osnovu čl. 54. Zakona o državnim službenicima („Službeni glasnik RS”, br. 79/2005, 81/2005-ispravka, 83/2005-ispravka, 64/2007, 67/2007-ispravka, 116/2008, 104/2009, 99/2014, 94/2017, 95/2018, 157/2020 i 142/2022), člana 9. stav 1. Uredbe o internom i javnom konkursu za popunjavanje radnih mesta u državnim organima („Službeni glasnik RS”, br. 2/2019 i 67/2021), zaključaka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 broj: 112-3392/2024 od 25. aprila 2024. godine i zaključaka Komisije za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje i dodatno radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava 51 broj: 112-7179/2024 od 30. jula 2024. godine, Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija oglašava

JAVNI KONKURS

ZA POPUNjAVANjE IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA U MINISTARSTVU NAUKE, TEHNOLOŠKOG RAZVOJA I INOVACIJA

I Organ u kome se radna mesta popunjavaju:

Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija - Beograd, Nemanjina 22-26.

II Radna mesta koje se popunjavaju:

1. Radno mesto za podršku naučnoistraživačkim i inovacionim organizacijama u oblastima tehnološkog razvoja, transfera tehnologija i inovacione delatnosti, razvrstano u zvanje savetnik, u Sektoru za inovacije, transfer tehnologije i tehnološki razvoj, Grupa za nacionalni inovacioni sistem - 1 izvršilac.

Opis poslova: Prikuplja, obrađuje i analizira podatke i izrađuje preglede po nacionalnim i međunarodnim projektima i programima koje realizuju naučnoistraživačke i inovacione organizacije u oblastima tehnološkog razvoja, transfera tehnologija i inovacione delatnosti; vodi evidenciju o radu, aktivnostima i finansiranju naučnoistraživačkih i inovacionih organizacija čiji se rad prati u Sektoru; priprema preglede dinamike i rezultata praćenja aktivnosti naučnoistraživačkih i inovacionih organizacija čiji se rad prati u Sektoru; priprema, prati, koordinira i vrši evaluaciju programa i projekata koje realizuju naučnoistraživačke i inovacione organizacije u oblastima tehnološkog razvoja, transfera tehnologija i inovacione delatnosti; stara se o saradnji i koordinaciji aktivnosti sa jedinicama Ministarstva iz oblasti nauke, prosvete i finansija; sarađuje sa Fondom za nauku Republike Srbije i drugim korisnicima sredstava Ministarstva radi sprovođenja procedura za programske i projektne aktivnosti naučnoistraživačkih i inovacionih organizacija čiji se rad prati u Sektoru; obavlja i druge poslove po nalogu pomoćnika ministra.

Uslovi: Visoko obrazovanje u okviru obrazovno-naučnog polja tehničko-tehnoloških, društveno-humanističkih ili prirodno-matematičkih nauka na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu; položen državni stručni ispit, najmanje 3 godine radnog iskustva u struci, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd.

2. Radno mesto interni revizor, razvrstano u zvanje savetnik, samostalni izvršilac izvan svih unutrašnjih jedinica - 1 izvršilac.

Opis poslova: Planira poslove interne revizije, testira, analizira i ocenjuje sve poslovne funkcije iz nadležnosti Ministarstva u oblasti nauke i korisnika budžetskih sredstava u nadležnosti Ministarstva u oblasti nauke; procenjuje sisteme i procese interne kontrole na osnovu upravljanja rizicima i daje ocene, savete i stručna mišljenja kada se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci; izrađuje strateški plan i operativne planove i programe rada koji su osnova za realizaciju funkcije interne revizije i prati izvršenje istih, izrađuje godišnji izveštaj o rezultatima interne revizije u oblasti nauke; priprema izveštaj o izvršenoj reviziji i daje preporuke, mišljenja i ocenu revizije koje dostavlja ministru i odgovornom licu subjekta revizije i obavlja posebne revizije na zahtev ministra; obavlja reviziju korišćenja sredstava Evropske unije i drugih međunarodnih organizacija i institucija u oblasti nauke, prati sprovođenje preporuka navedenih u izveštajima iz prethodno obavljenih revizija; sarađuje sa Državnom revizorskom institucijom, drugim državnim organima, međunarodnim i domaćim strukovnim institucijama i udruženjima; izrađuje periodične i godišnje izveštaje za poslove koje realizuje u izveštajnom periodu; obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca.

Uslovi: Visoko obrazovanje iz naučne oblasti ekonomske ili pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru, najmanje 3 godine radnog iskustva u struci na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima, kao i potrebne kompetencije za rad na radnom mestu.

Mesto rada: Beograd.

III Faze izbornog postupka i učešće kandidata:

Izborni postupak se sprovodi iz više obaveznih faza i to sledećim redosledom: provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija, provera ponašajnih kompetencija i intervju sa Konkursnom komisijom.

U svakoj fazi izbornog postupka vrši se vrednovanje kandidata i samo kandidat koji ispuni unapred određeno merilo za proveru određene kompetencije u jednoj fazi izbornog postupka može da učestvuje u proveri sledeće kompetencije u istoj ili narednoj fazi izbornog postupka.

1. Provera opštih funkcionalnih kompetencija za sva radna mesta:

  • „Organizacija i rad državnih organa Republike Srbije“ - proveravaće se putem testa (pisano),
  • „Digitalna pismenost“ – proveravaće se rešavanjem zadataka (praktičnim radom na računaru),
  • „Poslovna komunikacija“ – proveravaće se putem simulacije (pisano).

Napomena: U pogledu provere opšte funkcionalne kompetencije „Digitalna pismenost“ (posedovanju znanja i veština u osnovama korišćenja računara, osnovama korišćenja interneta, obradi teksta i tabelarne kalkulacije), ako učesnik konkursa poseduje važeći sertifikat, potvrdu ili drugi odgovarajući dokaz o posedovanju znanja i veština iz navedenih oblasti, i želi da na osnovu njega bude oslobođen testiranja kompetencije – Digitalna pismenost, neophodno je da uz prijavni obrazac (uredno i u potpunosti popunjen u delu * Rad na računaru) dostavi i traženi dokaz u originalu ili overenoj fotokopiji.
Konkursna komisija može odlučiti da se kandidatu izvrši provera navedene kompetencije, ako uvidom u dostavljeni dokaz ne može potpuno da oceni posedovanje ove kompetencije.

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru opštih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima, www.suk.gov.rs.

2. Provera posebnih funkcionalnih kompetencija:

Nakon prijema izveštaja o rezultatima provere opštih funkcionalnih kompetencija, među kandidatima koji su ispunili merila za proveru opštih funkcionalnih kompetencija, vrši se provera posebnh funkcionalnih kompetencija i to:

Za radno mesto pod rednim brojem 1:
Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada – stručno-operativni poslovi (metode analize i zaključivanja o stanju u oblasti) proveravaće se putem simulacije (pisano).
Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – planska dokumenta, propisi i akta iz nadležnosti i organizacije organa (Zakon o inovacionoj delatnosti) proveravaće se putem simulacije (pisano).
Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o privrednim društvima) proveravaće se putem simulacije (pisano).

Za radno mesto pod rednim brojem 2:
Posebna funkcionalna kompetencija u određenoj oblasti rada – oblast rada poslovi interne revizije (metodi i alati interne revizije) proveravaće se putem simulacije (pisano).
Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – planska dokumenta, propisi i akta iz nadležnosti i organizacije organa (Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Ministarstvu nauke, tehnološkog razvoja i inovacija) proveravaće se putem simulacije (pisano).
Posebna funkcionalna kompetencija za određeno radno mesto – propisi iz delokruga radnog mesta (Zakon o platama državnih službenika i nameštenika) proveravaće se putem simulacije (pisano).

Informacije o materijalima za pripremu kandidata za proveru posebnih funkcionalnih kompetencija mogu se naći na sajtu Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija (http://www.nitra.gov.rs).

3. Provera ponašajnih kompetencija:

Ponašajne kompetencije (upravljanje informacijama, upravljanje zadacima i ostvarivanje rezultata, orijentacija ka učenju i promenama, izgradnja i održavanje profesionalnih odnosa, savesnost, posvećenost i integritet) – proveravaće se putem psihometrijskih testova i intervjua baziranim na kompetencijama.

4. Intervju sa Konkursnom komisijom i vrednovanje kandidata za sva izvršilačka radna mesta:

Procena motivacije za rad na radnom mestu u organu i prihvatanje vrednosti državnih organa – proveravaće se putem intervjua sa Konkursnom komisijom (usmeno).

IV Prijava na javni konkurs vrši se na Obrascu prijave koji je dostupan na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima i Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija ili u štampanoj verziji na pisarnici Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, Nemanjina 22-26, Beograd.

Prilikom predaje prijave na javni konkurs, prijava dobija šifru pod kojom podnosilac prijave učestvuje u daljem izbornom postupku. Šifra prijave unosi se u obrazac prijave nakon što Konkursna komisija sastavi spisak kandidata među kojima se sprovodi izborni postupak.
Podnosioci prijave se obaveštavaju o dodeljenoj šifri u roku od tri dana od dana prijema prijave, dostavljanjem navedenog podatka na način koji je u prijavi naznačio za dostavu obaveštenja.

Napomena: Primer pravilno popunjenog obrasca prijave se može pogledati na blogu Službe za upravljanje kadrovima (https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate) u odeljku ,,Obrazac prijaveˮ.

V Rok za podnošenje prijava: rok za podnošenje prijava je 8 (osam) dana i počinje da teče narednog dana od dana objavljivanja javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

VI Adresa na koju se podnosi popunjen obrazac prijave na javni konkurs: Prijave na javni konkurs šalju se poštom na adresu: Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, ul. Nemanjina 22-26, 11000 Beograd ili predaju neposredno na pisarnici Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, ul. Nemanjina 22-26, Beograd, sa naznakom „Za javni konkurs za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta”.

VII Lica koja su zadužena za davanje obaveštenja o javnom konkursu: Marko Ristić i Maja Stojanović, telefon: 011/2642-090.

VIII Opšti uslovi za zaposlenje: državljanstvo Republike Srbije; da je učesnik konkursa punoletan; da učesniku konkursa ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa i da nije osuđivan na kaznu zatvora od najmanje šest meseci.

IX Dokazi koje prilažu kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka pre intervjua sa Konkursnom komisijom: original ili overena fotokopija izvoda iz matične knjige rođenih; original ili overena fotokopija uverenja o državljanstvu; original ili overena fotokopija diplome kojom se potvrđuje stručna sprema; original ili overena fotokopija dokaza o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima (ukoliko kandidat ima položen državni stručni ispit) / kandidati sa položenim pravosudnim ispitom umesto dokaza o položenom državnom stručnom ispitu, podnose dokaz o položenom pravosudnom ispitu; original ili overena fotokopija dokaza o radnom iskustvu u struci (potvrda, rešenje i drugi akti kojima se dokazuje na kojim poslovima, sa kojom stručnom spremom i u kom vremenskom periodu je stečeno radno iskustvo), original ili overena forokopija uverenja o položenom stručnom ispitu za ovlašćenog internog revizora (za radno mesto pod rednim brojem 2).

Državni službenik koji se prijavljuje na javni konkurs umesto uverenja o državljanstvu i izvoda iz matične knjige rođenih podnosi original ili overenu fotokopiju rešenja o raspoređivanju ili premeštaju na radno mesto u organu u kome radi ili rešenja da je državni službenik neraspoređen.
Svi dokazi prilažu se u originalu ili fotokopiji koja je overena kod javnog beležnika (izuzetno u gradovima i opštinama u kojima nisu imenovani javni beležnici, priloženi dokazi mogu biti overeni u osnovnim sudovima, sudskim jedinicama, prijemnim kancelarijama osnovnih sudova, odnosno opštinskim upravama kao povereni posao). Kao dokaz se mogu priložiti i fotokopije dokumenata koje su overene pre 1. marta 2017. godine u osnovnim sudovima, odnosno opštinskim upravama.

X Dokumenta o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija su: izvod iz matične knjige rođenih, uverenje o državljanstvu, uverenje o položenom državnom stručnom ispitu za rad u državnim organima, odnosno uverenje o položenom pravosudnom ispitu.

Zakonom o opštem upravnom postupku („Službeni glasnik RS“, br. 18/2016, 95/2018 - autentično tumačenje i 2/2023 – odluka US) propisano je, između ostalog, da je organ dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom, vrši uvid u podatke o činjenicama neophodnim za odlučivanje o kojima se vodi službena evidencija, da ih pribavlja i obrađuje (član 9. stav 3); da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama (član 103. stav 3).

Potrebno je da učesnik konkursa u delu Izjava*, u obrascu prijave, zaokruži na koji način želi da se pribave njegovi podaci iz službenih evidencija.

XI Rok za podnošenje dokaza: Kandidati koji su uspešno prošli faze izbornog postupka, pre intervjua sa Konkursnom komisijom pozivaju se da u roku od pet radnih dana od dana prijema obaveštenja, dostave navedene dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku.
Kandidati koji ne dostave dokaze koji se prilažu u konkursnom postupku, odnosno koji na osnovu dostavljenih ili pribavljenih dokaza ne ispunjavaju uslove za zaposlenje, pismeno se obaveštavaju da su isključeni iz daljeg izbornog postupka. Dokazi se dostavljaju na adresu Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, Nemanjina 22-26, 11000 Beograd.

Više o radnom iskustvu i potvrdi od poslodavca koju je potrebno podneti u okviru konkursne dokumentacije za rad u organima države uprave pogledajte Mapu izbornog postupka u delu Kutak na adresi https://kutak.suk.gov.rs/vodic-za-kandidate u odeljku Predaja dokumenata.

XII Trajanje radnog odnosa: Radni odnos se zasniva na neodređeno vreme.

XIII Datum i mesto provere kompetencija učesnika konkursa u izbornom postupku: sa učesnicima konkursa čije su prijave blagovremene, dopuštene, razumljive, potpune i koji ispunjavaju uslove predviđene oglasom o javnom konkursu, na osnovu podataka navedenih u obrascu prijave na konkurs, izborni postupak će se sprovesti počev od 24.10.2024. godine, o čemu će učesnici konkursa biti obavešteni na kontakte (brojeve telefona ili elektronske adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

Provera opštih funkcionalnih kompetencija, provera posebnih funkcionalnih kompetencija i ponašajnih kompetencija će se obaviti u prostorijama Službe za upravljanje kadrovima, u Palati Srbija, Novi Beograd, Bulevar Mihajla Pupina br. 2 (istočno krilo). Intervju sa Konkursnom komisijom će se obaviti u prostorijama Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, Beograd, Nemanjina 22-26.

Kandidati koji uspešno prođu jednu fazu izbornog postupka obaveštavaju se o datumu, mestu i vremenu sprovođenja naredne faze izbornog postupka na kontakte (brojeve telefona ili elektronske adrese), koje navedu u svojim obrascima prijave.

Napomene:

Članom 9. Zakona o državnim službenicima, propisano je da su kandidatima pri zapošljavanju u državni organ, pod jednakim uslovima dostupna sva radna mesta i da se izbor kandidata vrši na osnovu provere kompetencija.

Položen državni stručni ispit nije uslov niti prednost za zasnivanje radnog odnosa.

Kao državni službenik na izvršilačko radno mesto, može da se zaposli i lice koje nema položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru, ali je dužno da ga položi u roku od najduže godinu dana od dana završetka obuke koju organizuje Ministarstvo finansija - Centralna jedinica za harmonizaciju. Položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru nije uslov, niti prednost za zasnivanje radnog odnosa (ova napomena se odnosi na radno mesto pod rednim brojem 2).

Kandidati koji prvi put zasnivaju radni odnos u državnom organu podležu probnom radu. Probni rad za radni odnos na neodređeno vreme traje šest meseci. Kandidati bez položenog državnog stručnog ispita primaju se na rad pod uslovom da taj ispit polože do okončanja probnog rada.

Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave biće odbačene rešenjem Konkursne komisije.

Javni konkurs sprovodi Konkursna komisija koju je imenovao ministar nauke, tehnološkog razvoja i inovacija.

Ovaj konkurs objavljuje se na web stranici Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija www.nitra.gov.rs, na web stranici Službe za upravljanje kadrovima: www.suk.gov.rs, na portalu e-uprave, na oglasnoj tabli, web stranici i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

Svi izrazi, pojmovi, imenice, pridevi i glagoli u ovom oglasu koji su upotrebljeni u muškom rodu, odnose se bez diskriminacije i na osobe ženskog pola.